Vragen:

Lilalein Home | Vragen?

titel

Hebben jullie na het lezen van deze F.A.Q. toch nog vragen? Bel of e-mail mij gerust.
Op de pagina contact vinden jullie mijn contactgegevens.

.

1. Hoe gaat het bestellen in z'n werk?

Het hele stappenplan van een bestelling plaatsen is na te lezen op de werkwijze pagina. Mocht er toch onduidelijkheid zijn, kunnen jullie altijd bellen of emailen, kijk hier voor contactgegevens.

.

2. Wanneer kunnen we bestellen?

Jullie kunnen op elk moment een geboortekaartje uit de basiscollectie bestellen. Zelfs een paar dagen voor de geboorte of als de baby al is geboren kunnen jullie nog een kaart bestellen als spoedopdracht. Dit betreft dan alleen een basiscollectiekaart met eventuele kleine aanpassing.
Voor een maatwerkkaartje is het het beste om uiterlijk 10 weken voor de uitgerekende datum te bestellen. Dan is er voldoende tijd om het kaartje geheel naar jullie persoonlijke wens te ontwerpen.

.

3. Wat voor kaart soorten zijn er?

Lilalein biedt 3 soorten kaarten: zie de uitleg per kaart.

Basiskaart: standaard zoals getoond op de website

De kaart is zoals getoond op deze website, uiteraard wel met jullie eigen persoonlijke teksten. Ontwerp is inclusief meisjes/jongens variant. Voor deze kaarten gelden de standaard prijzen, getoond in de prijslijst. Deze zijn te kiezen als model B (met 1 vouw) en sommige ook als model C (2 vouwlijnen, een tweeluik).

Kaart naar wens: basiskaart met aanpassing naar eigen wens

Als er een voorkeur voor een basiscollectiekaart is maar de kleuren of compositie van de kaart zijn niet naar wens? Of willen jullie er nog een broertje of een zusje op de kaart bij hebben? Kaarten kunnen uiteraard worden aangepast naar persoonlijke voorkeur. Voor aanpassingen op een basiskaart geldt een meerprijs boven op de standaard prijs getoond in de prijzentabel. Gelieve een kaart-naar-wens maximaal 6 weken voor uitgerekende datum te bestellen. Vraag een vrijblijvende kaart-naar-wensofferte aan.

Kaart op maat: totaal nieuw en persoonlijk ontwerp (Momenteel niet mogelijk)

Helaas kan ik wegens persoonlijke omstandigheden geen maatwerkopdrachten aannemen. Enkel de basiskaarten getoond op de website. Een kaart naar wens, dus met een eventuele aanpassing in overleg wel mogelijk.

.

4. Kunnen de basiskaarten worden aangepast?

Als er een voorkeur voor een basiscollectiekaart is maar de kleuren of compositie van de kaart zijn niet naar wens? Of de illustratie klopt niet helemaal met jullie situatie... Deze kunnen uiteraard worden aangepast naar persoonlijke voorkeur. De kaart valt dan onder "kaart-naar-wens". Meisjes/jongens/huidskleur variant aanpassingen vallen hier buiten, die zijn altijd inclusief. Voor aanpassingen op een basiskaart wordt een meerprijs gerekend boven op de standaard prijs. Vraag een vrijblijvende kaart-naar-wensofferte aan.

.

5. Geslacht baby is nog niet bekend, wat nu?

Jullie kunnen voor een jongen en een meisje een apart kaartje bestellen of van 1 kaartsoort een jongens en meisjes variant laten maken. Hiervoor worden geen extra kosten berekend, dit hoort bij de service. Als het kindje geboren is, wordt het juiste kaartje gedrukt.

.

6. Wat kost een kaartje van Lilalein?

De prijzen van de kaarten vinden jullie op de prijzenpagina.
Voor kaart-naar-wens en maatwerk gelden andere prijzen, deze zijn afhankelijk van jullie wensen en het uiteindelijke ontwerp. Mail mij voor een vrijblijvende offerte.

.

7. Minder dan 50 kaartjes bestellen? kan dit?

Het minimum aantal kaarten is 50. In deze prijs zitten opstartkosten drukker, drukkosten en opmaakkosten verwerkt. Bij minder kaarten blijven deze basiskosten, dus wordt het niet goedkoper.

.

8. Hoe verloopt de betaling?

Na het plaatsen van de bestelling ontvangen jullie een offerte per e-mail. Zodra jullie de offerte hebben goedgekeurd start het ontwerpproces. Nadat de opmaak van de kaart naar tevredenheid is, ontvangen jullie de factuur via e-mail. Bij Lilalein is de factuur heel gemakkelijk en veilig betalen via iDeal! Uiteraard ook gewoon via overboeking.

De factuur moet binnen 14 dagen na dagtekening betaald zijn en vóór de levering van de kaartjes.

.

9. Hoe melden wij de geboorte?

Nadat de finale proef is bevestigd, ontvangen jullie de papierenproefdruk en de informatie voor de geboortemelding. Bij deze informatie staat een ordernummer en de gegevens van de drukkerij. Na de geboorte kunnen jullie contact opnemen met de drukkerij van de Lilalein en geef daarbij het ordernummer door. Dit kan zowel telefonisch als per e-mail. De drukker vult voor jullie de geboortegegevens in en stuurt nog een laatste digitale proef ter controle via email. Let er goed op dat alle gegevens correct zijn! De benodigde gegevens van de drukkerij en het ordernummer ontvangen jullie tijdens het bestelproces.

Geboortemelding aangeleverd op:

Bovenstaande planning van drukwerk verwerken is onder voorbehoud. Bijvoorbeeld in geval van feestagen en vakantieperiode zijn er aangepaste levertijden. Drukkerij is in weekenden en op feestdagen gesloten. Tussen kerst en oud en nieuw, kans op vertraagde levering.

.

10. Levering

De levering wordt verzorgd door de vaste drukker van Lilalein, die met TNT pakket verzending werkt. Als de definitieve gegevens op een werkdag vóór 10:30u worden aangeleverd, wordt het drukwerk de volgende werkdag bij jullie bezorgd.
Dit altijd onder voorbehoud; dit is uiteraard afhankelijk van het verloop van het verzendbedrijf. Zelf (laten) ophalen bij de drukker in Amsterdam-centrum mag natuurlijk ook. Vóór 10.30u uur doorgeven is zelfde dag eind van de middag afhalen. Later aangeleverde gegevens, dus na 10.30u in overleg.

In geval van feestagen en vakantieperiode zijn er aangepaste levertijden. Drukkerij is in weekenden en op feestdagen gesloten. Tussen kerst en oud en nieuw, kans op vertraagde levering.

Kijk hier voor de verzendkosten .

.

11. Annuleren

Annuleren kan altijd, maar is niet kosteloos.

De annuleringskosten zijn afhankelijk van de verrichte werkzaamheden, gemaakte ontwerp- en drukkosten. Bij een standaardkaartje wordt € 45,- in rekening gebracht voor de gemaakte kosten. Bij een maatwerkkaartje hangen de kosten af van de fase waarin het ontwerpproces zich bevindt. Heb je de enveloppen al vooraf ontvangen dan worden ook de kosten van de enveloppen in rekening gebracht.

.

12. Lever je ook inlegvelletjes, bedankjes of andere leuke extra's?

Jazeker! Er kan in dezelfde stijl als jullie kaartje(s) een inlegvel gemaakt worden, voor bijvoorbeeld een babyborrel of een bruidsdiner. Maar er kan ook gekozen worden voor een tekstwissel Een tekstwissel, is een oplage van hetzelfde geboortekaartje, maar met een andere binnentekst. Dus bijvoorbeeld 50 kaarten zonder en 30 kaarten met kraamborrel gegevens. Kosten voor een tekstwissel zijn €25.-. Losse inlegvellen zijn hoger in kosten, mail voor een offerte. Kijk voor andere leuke extra's op pagina Extra's.

.

13. Modelkaartje aanvragen, kan dat?

Jazeker! Jullie kunnen maximaal 2 gratis modelkaartjes aanvragen, handig als jullie een meisjes en jongens model willen zien. Bekijk hier de beschikbare modelkaartjes. Handig om vooraf de kwaliteit, papier en kleuren te beoordelen.

.

14. Hoe zit het met onze privacy?

De door jullie verstrekte persoonlijke gegevens voor kaartopmaak, betaling en bezorging zijn strikt vertrouwelijk en stellen mij in staat de betaling te regelen en de artikelen bij jullie te bezorgen en uiteraard om de kaart op te maken. Ik stel de aan mij ter beschikking gestelde gegevens niet aan derden beschikbaar, enkel alleen aan mijn drukker die de gegevens gebruikt om de kaarten aftewerken te leveren. Ook deze behandeld jullie gegevens vertrouwelijk. Voor modelkaarten worden alleen fictieve adressen en achternamen gebruikt. Op de website van Lilalein worden alleen voornamen gebruikt als 'kaartnaam'.

.

15. Levert Lilalein ook aan het buitenland?

Uiteraard. Alleen zullen de verzendkosten iet wat hoger zijn en mogelijk iet wat langere levertijd. Mail mij voor de prijzen en of mogelijkheden.

.

16. Laten drukken via andere drukker?

De kaartjes van Lilalein worden enkel en alleen via de vaste Lilalein drukkerij gedrukt.
Namelijk www.ruparo.nl. Lilalein geeft haar (digitale) ontwerpen niet vrij aan andere drukkerijen of voor andere doeleinden.

.

17. Verzamelaar, mag ik een kaartje voor mijn verzameling?

Nee, Lilalein geeft nooit kaartjes aan derden, dit vanwege de privacy redenen van haar klanten.